Pengikut (Blogspot)

Selasa, 22 Disember 2009

black and white

hitam ke putih?
salu org ckap pasal kulit jer...
hari nie aku nak cer pasal kehidupan...

hidup nie bukanlah sesenang kite nak kelaskan sebagai hitam dan putih...

ade banyak tanggapan hitam (maksiat) takkan bersatu dengan cahaya (ilmu)' nie cikgu statistik aku yang cakap... betol la nie... 
kaloo kite wat dosa, ilmu yang dapat salunye tak berkat, 
tu la maksudnyer...

tapi dalam sesuatu bnde tak semestinye hitam dan putih tak boleh bergabaung...
aku nak bagi cntoh dalam orang buat jalan la kan??
simple thing.

hitam (tar@bitumen) dicampurkan dengan putih (batu) akan menghasilkan satu sebatian kuat yang boleh menanggung beban sehingga 100MPa.

kaloo dari segi hubungan or persahabatan, tak semestinye putih (orang yang baik) tak buleh bersahabat dengan hitam (orang jahat).

dunia pelbagai ragam... ade hitam ade putih...
aku anggap yang jahat@kesusahan adalah hitam dan putih sebaliknyer...

macam skang aku penat gler wat lab (hitam) 
tapi aku gmbire dpat spend mase ngan nakama (putih).... 
ehehehe mengarut dah ni :))



cantik tak batu same tar duduk sebelah-sebelah?

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.