Pengikut (Blogspot)

Ahad, 15 November 2009

Awak Orang Kaya Tak Macam Ni La...

Orang chat salunye sebab diorang sunyi or nak crik kwan or nak crik jodoh...
Actually sape yang bertemu jodoh sejati kat alam maya ni memang beruntung gler.... pendapat aku lar~ sebab bukan senang kite nak tau ape yang 'orang' kat sbelah sane tgah wat. ikhlas ke die kat kite kan???
Walau apa pun, kite kne PERCAYA bahawa jodoh pertemuan adalah ketentuan Allah SWT.
Tgok~ kan da banyak melalut...
Ok sambung criter...


Sebabkan aku suke sangat tgok orang chat~ aku pown msuk chat room dalam yahoo massager...


situasi pertama : di rumah sendiri, bangi~


Aku men pick je nme pertama yang aku nmpak. dan mulakan chat ngan org tuh...


Orang yang aku chat memang xbley blah la... Aku bley simpulkan die nie orang yang sgt la kesian hidupnye kowt....


Memula chat die knalkan diri die sbagai MIX BLOOD. korang tau cmne aku leh percaye? tgok gmbar kat tepi... muka macam familiar. nmpkla kacuk~ tp pelik. pape hal pown sebab first tyme chat. jadi excited la aku...


Then aku ckap la aku nie org sgt susa... dok rumah kecik + buruk jer... then die reply 'Takpe yang penting ikhlas~'





Gaye nak tnjuk baek la nieh... Yelah dengan orang yang xkenal. aku rse percaya + beruntung dapat chat dengan die... wahahahaha


Then die sambung lagi...
Bpak die yang ENGLISH MAN.
Tak kasi die sambung bidang law yang die minat... Skang nie die kne kerja kat COMPANY ayah die... konon2 die TAK SUKA hidup kongkongan bapak die....


Aku da mula wondering ~ ye ke keluarga berada + kaya tanak kasi anak2 die blajar...
tapi aku terus je chat ngan die...
die cerite die g date siang tadi kat SUNWAY LAGOON and bla3. Kire asyik cerita pasal rekaan KEKAYAAN die yang hmpir aku percaya tuh la...





So, at the end of the day... aku rase seronok (80%) dan pelik (20%)






situasi kedua : bilik di L05, uteym


nie aku chat kali kedua dengan orang yang perasan MIXBLOOD + KAYA RAYA.


aku pggil la member sebab curious ngan muke mamat nieh...
aku roger mmber aku... die pown cpat2 bergegas ke bilik aku....


pas2 tanpe buang mse, aku tye (member aku belum smpat duduk beb~)
'eh mida, macam siape eh muke dalam gamba nie?' (gmba appear mse kite chat kat ym)


member aku jerit smbil bagi tau 'Ni Goon Joon Pyo lar... pelakon dalam BOY B4 FLOWER'


lpas dari tu member aku gelak smpai die rase nak pecahkan perut die...
aku pown gelak jgak sambil





pas2 member cdangkan suh tye....
'Gamba yang appear kat awak tu, awak ke?'


lepas tu die admit mati2 tu gamba die...


hari nie memang tuhan nak tnjuk kbesaranNYA la. aku speaking ckap omputih. kate muke die BABY FACE


die bley xpham ape itu baby face dengan bertyekan soklan 'maksud awak?'


kate ayah english man. xkan la baby face pown xtau kowt??? aku yang anak posmen nie pown, perkataan baby face msuk dalam kpale aku mse skula menengah. xkan la makcik pakcik die xpena puji die mase kecik2 dulu. ahahaha~







bile aku da tau kelemahan die... aku tekan2 la lagi. bakar kasi hangus~
reply ckap mputih xhenti2~ pas2 die keep asking 'maksud awak?'


memang aku rse kelakar gler la mamat nie... aku pun crik akal... cmne aku nak knekan die....


pas2 aku tye die 'awak suka tgok cter korea x?'


die reply 'suka sangat'


aku tye lagi ' crite ape eh yang awak suke tgok?'


die kate 'my fair lady..' bukan my fair lady tu cter taiwan ke??


da malas sgat nak tahan,





directly aku tye 'awak pena tgok boy b4 flower? kawan saye yang minat cte korea sume ckap crite tu best'


die reply 'lum lagi, jap saye check youtube'





tarra~ dats it.





aku bia kan die take tyme searching and buffering kat youtube


around 10min after that, die reply 'aah, gamba tu bukan saye'


wallaweyh~ what a brave guy la tipu pas2 mengaku diri dalam mase stgah jam jer...




ahahahaa


die siap ckap 'nie je yang saye tipu awak yang len saye xpena tipu'





denga x statement xpena tipu ni? masalahnye... aku xpena pown crite bnde len ngan die selain die kaye + hensem tuh???? huhu. so ape bnde yang die xtpu aku. lalala~




aku memang xpercaye da ckap die...


aku trus nak BAKAR lagi suasana nie... ngan tye die 'ape lagi bnde yang awak tpu saye? btul ke awak mix blood and anak org kaye?'


die tanak mengaku lagi... die still kate die mix blood + kaye.


ade ke org kaye yang keje kat cmpany ayah sndiri ade mase nak chat kol 5ptang di rumah?? ade ke anak org kaye nie sgt ade mse nak tgok crite korea? ahahaha korang pk la sndiri. ahahahaha





at last, bile saye da malas nak layan~
aku kluakan statemet ' awak orang kaya xmcam nie la.... ' dengan nada penuh kesian + hampa dengan penipuan die yang tak jadi tuh. ahahahaha.





ikhlas dr hati aku memang kesian tgok org yang xde ilmu nak penipu nie. penat je die crik idea tipu tapi sekejap je org da tau die menipu... huhu


finally, die trus xreply msg chat smpai la ke hari nie...


glad~ aku ade kawan yang tau tu gmbar artis...





anyway bnde nie bukan salah die sorang. salah aku gak yang chat ngan die. kepada kawan-kawan di luar sane... kaloo chat ngan org yang xkenal hati-hati ok? kaloo rase curious tye kawan2 yang terdekat. tak salah nak share ape yang kite chat ngan org. sumtyme utk keselamatan kite jugak.


aku bersyukur pada Allah sebab aku tahu kebenaran pd peringkat awal lg. Katekanla aku xtau, ape la yang akan jadi kat aku ye x?





last skali, sape yang rse nak menipu mase chat tu... kaji dulu watak ape ko nak jadi sebelum menipu k.




sampai cnie dulu. chow~





by the way, lelaki nie la goon joon pyo~!


2 ulasan:

  1. huahauhauha!! benarrkaahh???
    cehh..sape mamat tuu??
    meh aku terai laakk!
    hauhuhauhauha!

    BalasPadam
  2. ade la mamat nie...
    aku pown baru 2kali chat ngan die...
    t aku bg id..
    ko try la...
    ehehehe
    mst die layan ko baekkk punye...
    lalala

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.